Rodzicu,
szukasz dla swojego Dziecka wsparcia w nauce oraz radzeniu sobie z trudnościami? Najlepiej z takim nauczycielem, który pomoże zrozumieć materiał i indywidualnie potraktuje Twoje Dziecko? Chcesz zareagować w porę? Chcesz wiedzieć, jakie mocne strony ma Twoje Dziecko, a nad czym warto pracować?
POMOC W NAUCE + PSYCHOWSPARCIE realizowane w ramach programu GŁOWA DO GÓRY KIDS odpowiadają na te potrzeby. Stworzone i realizowane przez doświadczonych pedagogów i psychologów obejmują:
- pomoc w nauce w tych ważnych wczesnych etapach edukacji, wykorzystując zabawę i dopasowane do Dziecka techniki i materiały,
- psychowsparcie: wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, odnajdywanie mocnych stron, praca na talentach, wzmacnianie poczucia własnej wartości i sprawczości,
- współpracę z Rodzicami (konsultacje, spotkania monitorujące, mentoring procesu).
Te zajęcia przeznczone są dla Dziecka, o którym można powiedzieć, że przynajmniej jedno z poniższych zdań jest prawdziwe:
- ma specjalne potrzeby edukacyjne, tj. uczy się bardzo słabo lub wybitnie dobrze z jednego lub kilku przedmiotów,
- ma kłopoty z dostosowaniem się do wymagań szkolnych i grupowych,
- aktualna sytuacja rodzinna (np. śmierć kogoś bliskiego, separacja/rozwód rodziców, zmiana miejsca zamieszkania, trudna sytuacja w grupie rówieśniczej) przyczynia się do zmian w zachowaniu w domu i/lub szkole,
- chce poprawić swoje wyniki w nauce,
- chce na bieżąco rozumieć materiał i przygotowywać się do zajęć, sprawdzianów, dyktand,
- ma ulubione przedmioty, z których wiedzę chce rozszerzać,
- ma ujawniające się zaległości w kluczowych przedmiotach,
- potrzebuje „z kimś się uczyć”,
- ma zaniżone lub zawyżone myślenie o swoich możliwościach,
- ma zaniżone poczucie własnej wartości i nieadekwatny obraz siebie,
- podczas nauki w domu wpada w złość, zachowania agresywne, niecierpliwość i bezradność,
Jeśli do Twojego Dziecka nie pasuje żadne z powyższych określeń, a pomimo wszystko czujesz niepokój – umów się na spotkanie konsultacyjne dla rodziców. To czas, miejsce i osoba, która pomoże wypowiedzieć i uporządkować myśli. A może potrzeba leży jeszcze gdzie indziej? Poszukajmy.
Aby odpowiednio wspierać tak młodego człowieka na tym etapie jego edukacji zalecamy pracę indywidualną w trybie ciągłym – czyli regularne zajęcia co tydzień.
Ta forma pracy wymaga konsultacji wstępnej z Rodzicem/Opiekunem.
Nasz Zespół:
➤ Anna Malec (pedagog, psychoprofilaktyk, psychoterapeuta) – autorka i mentor Programu, odpowiada za przygotowanie i dobór nauczycieli, szkolenie i superwizję ich pracy, ewaluację celów, mentoring poszczególnych procesów
Nauczyciele:
➤ Aneta Woszczyk (psycholog), zakres: edukacja wczesnoszkolna, j. polski, j. angielski, matematyka, chemia, geografia, biologia/przyroda, wos, historia, informatyka
➤ Kinga Michałowska (psycholog, logopeda), zakres: edukacja wczesnoszkolna, j. polski, j. angielski, matematyka, chemia, geografia, biologia/przyroda, wos, historia, informatyka
➤ Sylwia Dec (logopeda, neurologopeda, terapeutka zajęciowa), zakres: edukacja wczesnoszkolna, j. polski, matematyka, geografia, biologia/przyroda
➤ Kamil Kanadys (pedagog), zakres: edukacja wczesnoszkolna, geografia, informatyka, matematyka, chemia
Informacje i zapisy:
☎️ 799 108 787
📧 kontakt@edutim.pl
KLIKNIJ I ZOBACZ NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA I NASZE DOBRE PRAKTYKI
Czym się wyróżnia program GŁOWA DO GÓRY?
Program oferuje kompleksowe wsparcie edukacyjne i terapeutyczne dla dziecka w wieku przedszkolnym oraz szkolnym realizowane przez jednego/diadę Nauczycieli i Terapeutów Dobrej Relacji. Specjalista, we współpracy z Rodzicami/ Opiekunami prawnymi, buduje system holistycznego wsparcia w rozwoju oraz uruchomienia indywidualnych zasobów. Pracujemy z dziećmi ze szkół publicznych, prywatnych i będących w edukacji domowej. Dobieramy metody pracy do wieku dziecka i jego możliwości psychorozwojowych.
Kim są Nauczyciele i Terapeuci pracujący w programie?
Nauczyciele i Terapeuci Dobrej Relacji to pedagodzy, psycholodzy, logopedzi, a także specjaliści innych dziedzin wiedzy, którzy tworzą, pod kierownictwem Anny Malec, Zespół EDUTIM. Naszą misją jest pomagać w nauce kompetencji oraz wspierać rozwój dzieci i młodzieży przyjmując za fundament dobrą relację Dorosły – Dziecko. Praca każdego z Nauczycieli i Terapeutów poddawana jest regularnej superwizji oraz szkoleniom.
Po co spotkanie wstępne?
Ma ono na celu rozpoznanie sytuacji życiowej Dziecka, jego potrzeb, trudności, mocnych stron, kierunku pracy. W spotkaniu uczestniczą Rodzice/Opiekunowie oraz Nauczyciel/Terapeuta. Spotkanie trwa około 50 minut. Ważne, aby na tym spotkaniu przekazać maksimum informacji o dziecku (w tym opinie psychologiczno-pedagogiczne, kontekst rodzinny i szkolny, istotne informacje medyczne). Spotkanie wstępne jest nieobowiązkowe dla Rodziców/Opiekunów prawnych, których Dzieci kontynuują udział w programie w kolejnym sezonie.
Po co spotkania konsultacyjne?
Obligatoryjne spotkanie monitorujące jest realizowane po każdym cyklu 12 spotkań Nauczyciela/Terapeuty z Dzieckiem. Służy budowaniu relacji współpracy, omówieniu procesu, a także zebraniu potrzeb i informacji zwrotnych od Rodziców i od Dziecka, aby w jak najlepszy sposób móc ukierunkowywać dalszą pracę i wsparcie. Spotkanie trwa około 50 minut. Mogą w nim współuczestniczyć Dzieci od 13 r.ż.
Jak wygląda pierwsze spotkanie Nauczyciela/Terapeuty i Dziecka?
To spotkanie ma na celu wzajemne poznanie. Nauczyciel/Terapeuta zapoznaje się z potrzebami Dziecka, programem, oczekiwaniami Rodziców/Opiekunów, a także i przede wszystkim – z Dzieckiem i tym wszystkim, co w sobie na zajęcia przynosi. Dziecko zapoznaje się z Nauczycielem/Terapeutą, celami, zasadami, miejscem, metodami pracy.
Jakie informacje Rodzic/Opiekun prawny otrzyma na spotkaniu konsultacyjnym?
Głównie rozmawiamy o: obserwowanych zmianach, wzajemnych potrzebach, spostrzeżeniach na temat mocnych stron, szans i zagrożeń w rozwoju Dziecka, omawiamy bieżącą sytuację szkolną, rówieśniczą i domową, we współpracy tworzymy cele. Nauczyciel/Terapeuta udziela również wsparcia psychoedukacyjnego i odpowiada na pytania Rodzica/Opiekuna prawnego.
Czy w spotkaniach z Dzieckiem może uczestniczyć Rodzic?
W bardzo wyjątkowych okolicznościach, w przypadku wcześniej uzgodnionego z Nauczycielem/Terapeutą planu spotkania.
Czy z Programu mogą korzystać dzieci ze specjalnymi potrzebami?
Program GŁOWA DO GÓRY jest dla wszystkich dzieci, których Rodzice/Opiekunowie prawni decydują się na współpracę opartą na zaufaniu do naszej, EDUTIMowej jakości w edukacji i wspierania rozwoju dziecka. Każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie. Być może potrzeba będzie wydłużyć etap konsultacyjny, mocniej zaangażować Panią Anię lub innych specjalistów, poszukać wyjść pozastandardowych. Generalnie: szukamy sposobów. Aż do zamkniętych drzwi.
W jaki sposób można opłacić spotkania?
Na koniec każdego miesiąca Rodzic/Opiekun na wskazany adres mail otrzymuje rozliczenie wraz z instrukcją i terminem dokonania opłaty.
Co zrobić, aby otrzymać fakturę?
Jeżeli potrzebna jest faktura na firmę lub na osobę prywatną – prosimy o wpisanie odpowiednich danych w polu „Dane do faktury” KWESTIONARIUSZA ZGŁOSZENIOWEGO.
Czy możliwe jest uzyskania dofinansowania udziału dziecka w Programie?
Wniosek o dofinansowanie można przesłać lub osobiście przekazać do Biura EDUTIM. Spotkania dofinansowane realizowane są w miarę dostępności środków finansowych w Fundacji Rozwiń Skrzydła. Warto pytać.
Czy Rodzic może otrzymać zaświadczenie, że Dziecko uczęszcza na zajęcia?
Taką potrzebę należy zgłosić do Sekretariatu oraz podać niezbędne informacje m.in. dla kogo i w jakim celu ma być wystawione zaświadczenie. Zaświadczenie wzbogacone o opis spostrzeżeń Nauczyciela wydawane jest za opłatą równą cenie jednego spotkania.
Czy Dziecko może na zajęciach jeść/pić?
Podczas zajęć dziecko może pić wodę/własne napoje niegazowane według potrzeb. Kiedy jest bardzo głodne i posiada swoje jedzenie – dobrze jest, aby zgłosiło potrzebę Nauczycielowi/Terapeucie, każdorazowo do indywidualnego rozważenia. Dziecko może również przyjść na Zajęcia wcześniej i (w miarę dostępności) zjeść przyniesione jedzenie przy stole w pomieszczeniu biurowym, ogólnodostępnym.
Czy na spotkania trzeba coś przynosić?
Tak, dzieci korzystające z pomocy w nauce przynoszą podręczniki używane na lekcjach, które stanowią podstawowe narzędzie pracy i punkt odniesienia dla Nauczyciela i Dziecka. Dodatkowo Nauczyciele/Terapeuci używają materiałów autorskich, dostosowanych do indywidualnych potrzeb Dziecka.
Czy na spotkaniach są zadawane prace domowe?
U nas są to „zadania na wynos”. No i… tak, może się tak zdarzyć 🙂
Czy Dziecko może samo przychodzić/wracać ze spotkań?
Tak, jeśli ma więcej niż 7 lat i Rodzic/Opiekun wyrazi na to pisemną zgodę.
Czy możliwe są spotkania online?
Tak, w ramach wyjątkowych okoliczności. Zdecydowanie preferujemy spotkania na żywo.
Co się dzieje, jak Nauczyciel/Terapeuta nie może poprowadzić spotkania (np. z powodów zdrowotnych?)
O takiej sytuacji nasze Biuro najszybciej jak to możliwe informuje Rodzica/Opiekuna prawnego Dziecka. Spotkanie wówczas może zostać odwołane bez ponoszenia odpłatności, przeniesione na inny, uzgodniony termin lub (szczególnie w przypadku dłuższej nieobecności) zapewnione zastępstwo przez innego Nauczyciela/Terapeutę EDUTIM.
Co to znaczy, że nieobecność na spotkaniu podlega pełnej odpłatności?
Każde umówione spotkanie podlega odpłatności. Dotyczy to zarówno spotkań Dzieci, jak i spotkań konsultacyjnych.
Czy w uzasadnionych przypadkach można zmienić termin spotkania?
Tak. Potrzeba skontaktować się z naszym Biurem najpóźniej w dzień roboczy poprzedzający spotkanie do godziny 18.00 i uzgodnić termin przełożenia spotkania. Umówione spotkanie może być przełożone jednorazowo na termin nie dłuższy niż miesiąc od zgłoszenia. W przypadku, kiedy spotkanie nie zostanie „odrobione” – opłata za spotkanie zostanie pobrana zgodnie z umową. Zasada ta dotyczy zarówno spotkań Terapeuta – Dziecko jak i Terapeuta – Rodzic/Opiekun prawny.
Czy, jak i kiedy można zrezygnować z udziału w programie?
Spotkania umawiane są domyślnie do końca roku szkolnego. Rodzic/Opiekun prawny może zrezygnować z udziału Dziecka w Programie wcześniej. O rezygnacji należy poinformować z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem (tj. dwa spotkania) poprzez informację pisemną (także w formie mailowej), na adres: kontakt@edutim.pl. Zachęcamy, by przed podjęciem ostatecznej decyzji o rezygnacji Rodzic/Opiekun prawny spotkał się z Nauczycielem/Terapeutą.
Czy po rezygnacji, można zapisać Dziecko ponownie?
Tak, w przypadku dostępności miejsc.
Kto może odbierać Dziecko z Zajęć?
Automatycznie – Rodzice/Opiekunowie prawni dziecka dokonujący zgłoszenia Dziecka do udziału w Programie oraz osoby wskazane w Kwestionariuszu Zgłoszeniowym jako upoważnione do odbioru za okazaniem dokumentu tożsamości. W przypadku zaistnienia konieczności odbioru Dziecka przez osobę nie wskazaną w zgłoszeniu w sytuacjach nagłych, Rodzic/Opiekun prawny jest zobowiązany do osobistego kontaktu z Biurem EDUTIM oraz dostarczenia oświadczenia z datą/terminem ważności, które zostanie dołączone do dokumentacji Dziecka. W przypadku upoważnienia do odbioru Dziecka osób niepełnoletnich, Rodzic/Opiekun prawny przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo Dziecka podczas powrotu do domu, co poświadcza podpisem. Dziecko nie może być odebrane z Zajęć przez osobę nietrzeźwą, zachowującą się agresywnie oraz mającą mniej niż 11 lat.
Co się dzieje, jeśli Rodzic/Opiekun prawny nie odbierze dziecka z Zajęć na czas?
Pracownik Biura nawiązuje skuteczny kontakt telefoniczny z Rodzicami/Opiekunami Dziecka wskazanymi w formularzu zgłoszeniowym oraz jako upoważnione do odbioru Dziecka. Dziecko do momentu odbioru przez upoważnioną osobę pozostaje pod opieką wychowawczą Pracownika Biura EDUTIM.
Czy Dziecko może korzystać w telefonu w trakcie spotkań?
Z zasady urządzenia elektroniczne mieszkają w trakcie spotkania w plecaku. Jednak, jak każde narzędzie, może być wykorzystane, jeśli Nauczyciel/Terapeuta uzna to za przydatne (np. w celu zweryfikowania informacji).
W jaki sposób dbamy o standardy ochrony dzieci i młodzieży przed krzywdzeniem?
Zapoznaj się z naszą Polityką na: edutim.pl/polityka-ochrony-dzieci.
Czy Dziecko, które kończy 8 klasę musi zakończyć udział w Programie?
Dla Dzieci, które są absolwentami naszego Programu i uczą się w szkole ponadpodstaowej przygotowaliśmy GŁOWA DO GÓRY PS 🙂
Masz pytanie, na które nie ma tutaj jeszcze odpowiedzi?
Napisz na kontakt@edutim.pl. Jesteśmy dla Ciebie.
Spotkania w ramach Programu GŁOWA DO GÓRY są wsparciem holistycznym dla dziecka i rodziny. Swoją EDUTIMową pracą obalamy krążące we wszechświecie przekonania, że dziecko jest „zdolne, ale leniwe” i „gdyby mu/jej się chciało, to by się nauczył/a” albo „to wszystko wina szkoły i nauczycieli” lub nawet „z takiej matki/takiego ojca to nic dobrego nie wyrośnie”. Na proces nabywania kompetencji edukacyjnych składa się wiele czynników i żaden sam w sobie nie jest zazwyczaj decydujący. Dlatego wszystko, co dzieje się podczas spotkań składa się na wspieranie rozwoju poprzez uruchomienie potencjału tkwiącego w dziecku, rodzinie, a nawet szkole. I my to robimy. Na całego.
Anna Malec
autorka i mentor Programu GŁOWA DO GÓRY